Start landelijke campagne Universiteitsfonds
Op 21 februari start een landelijke mediacampagne van 14 universiteitsfondsen in Nederland. Met deze awarenesscampagne willen we het publiek informeren over het belang van onderzoek, en wetenschap als goed doel meer onder de aandacht brengen. De campagne bestaat uit advertenties in de Volkskrant en Trouw, radiospots op NPO1 en berichten op social media. Het is voor het eerst dat de 14 grootste universiteitsfondsen de handen in elkaar slaan om een dergelijke campagne op te zetten. De algemene campagnepagina vind je hier.
Iedere universiteit heeft voor de campagne een eigen project/thema ‘geadopteerd’. Vanuit de UM vragen we - naast algemene exposure - specifiek aandacht voor 2 gezondheidsprojecten; een combinatie van preventie en regeneratie. We triggeren ons publiek met de vraag: “Hoe word je op een gezonde manier 120 jaar oud?”. De campagnes waar we aandacht voor vragen zijn:
Draag bij aan een gezonde generatie
Dit onderzoek van prof. dr. Onno van Schayck (CAPHRI) draagt bij aan de verduurzaming van de Gezonde Basisschool van de Toekomst. In het project de Groene Gezonde Basisschool van de Toekomst, wordt onderzocht hoe vergroening van schoolpleinen verder kan bijdragen aan de gezondheid, welbevinden en leervermogen van de jeugd.
Geef voor een (pijn)vrij leven!
Het onderzoek van prof. dr. Martijn van Griensven (MERLN) is gericht op innovatie in het natuurlijk herstel van botbreuken. Hij doet onderzoek naar het ontwikkelen van implantaatstructuren, die breuken op natuurlijke wijze opvullen.
Deze campagne stelt ons in staat om het maatschappelijk belang van de UM landelijk voor het voetlicht te brengen. We hopen dat deze exposure weer leidt tot nieuwe waardevolle partners, nu of in de toekomst.